Moja Nowa Huta

niedziela, 29 września 2013

Fontanna na Placu Centralnym? 4 powody dla których jestem ZA!

Fontanna na Pl.Centralnym? Nie wiem, co o tym myśleć. Renata Radłowska z Gazety Wyborczej w artykule "Rada dzielnicy chce fontanny na placu Centralnym" nie zostawiła na pomyśle ani jednej nitki. I jej argumentacja wydaje się słuszna, aczkolwiek:
  1. podobno na Pl.Centralnym fontanna kiedyś była (?)
  2. faktycznie czegoś tam brakuje, podobno w pierwszej wersji miał stanąć tam obelisk, teraz jest tylko szare, wybetonowane, przygnębiajace "koło"
  3. miejsce, choć z ławkami i kwietnikami, jest martwe, bez życia, bardzo nijakie, w życiu nie przyszło mi do głowy, aby tam usiąść!
  4. o ile Plac Centralny w kierunku Alei Róż  powoli ożywa (właściwie do tej pory myślałam, ze właściwy Pl.Centralny to ten skwer przy Stylowej, gdzie kiedyś stał Lenin), to dalej jestem zdania, że  jest nudny i przewidywalny
I choć cenię Panią Renatę, to chyba jednak jest mi bliżej do fontanny - ciekawej, pasującej do miejsca, prostej, takiej która ożywi, która stanie się ŹRÓDŁEM:-).
Plac Centralny z satelity (Google Maps) - smutny i nudy, jakoś nie widać tłumów...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz